Feeds:
Postitused
Kommentaarid

Veel mõni sõna A. Mossinist.

Esitasin foorumis küsimuse:

“Teab keegi, mis Addold Mossini Pühajärve Keskhiiest saanud on?”

Marina:

“Küsimusele vastust ei tea.

Aga muidu teemasse läheb see kild, et Jaak Prozes’e “Kas Putin on vepslane” andmetel võib kunstlikus Mossini poolt loodud taarausus olla eelkristliku soomeugri originaalset elementi rohkem kui mina näiteks arvasin. Sest 1920nendatel ja 30nendatel elas Eestis mitmeid Venemaa territooriumi soomeugrilasi, sh marisid, kellel praegugi on looduseusk säilinud. ja teada on, et mari Aleksander Põrk’il võis olla vägagi suur mõju taarausu kujundamisel.”

Mina:

“Mis mõttes kunstlikus? Nii palju kui olen Mossini väiteid lugenud, on need tõesed.”

Marina:

“Kunstlikkus (inimene või inimesed võtavad kätte ja mõtlevad välja, kujundavad) ei välista ju üldsegi väljamõeldu tõesust.”

Mina:

“Kui teadmised on tõesed ja inimesed seostavad (mõtlevad terviku) ei ole ju kunstlikkus. Pigem on praegune nö. Maausk kunstlik, kogutud folkloor, mis kohati päris seosetu ja segu fantaasiaga (algteadmised on väärad).”

Sellega vestlus lõppes…Leidsin enda sarnasusi Mossiniga, tema ostis 1997. aastal 500.000 krooni eest Väike-Munamäe lähedal asuva puhkebaasi, mille kavatses ümber ehitada haiglaks (“See saab olema erihaigla, kuhu tavalisele ravimisele tuleb juurde komplekteeriv ravimine, akupunktuur ja ennetusravi,” rääkis ta Eesti Päevalehele.)  1989. aastast on Mossin kulutanud Eestis taarausu arendamiseks umbes 5,5 miljonit Rootsi krooni isiklikku raha.

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/valgamaale-rajatakse-taarausuliste-haigla?id=2200610

Mina ostsin 2003 aastal 300 000 krooni eest puhkebaasi, millest oli plaan teha “Vaimse-tervise-keskus”, ravi oleks olnud kolmetasandiline. 12 aasta jooksul olen kulutanud u. 1 milj. eesti krooni isiklikku raha.

Mossin pidas juriidilist bürood Stokholmis 1955-62, mina Raplas 2001-03

Mossin joonistas eesti kaardile kiiri:

mina tegin sama, oma maatükk keskel, millest lähtuvad kiired. Minu kiirte mõte oli selles, et oleme eesti keskpunkt, nö. vaimne päike, mille kiired soojendavad kogu eestit.

Nii nagu Mossingi, ei leidnud ka mina mõttekaaslasi.

Ostsin nüüd kokku Mossini poolt aastatel 1998-2002 välja antud ajakirjad “Hiis”, õnnestus saada 9 ajakirja, 13 numbrit, täna peaksid kohale jõudma, eks uurin kuidas minu teadmisetega ühildub.

Comments RSS

Lisa kommentaar

